سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نصب پارکت لمینت

صب کف پوش های لمینت کار بسیار ساده ای است. به حدی ساده که بعد از اولین باری که نصب کردید از خودتان می پرسید، چرا کسی باید بابت همچین کاری به نصاب ها پول پرداخت کنه؟

بر خلاف سایر کف پوش ها مثل سرامیک و پارکت، نصب لمینت ها به هیچ نوع چسب یا ملات و ... نیازی ندارد. همچنین نصب لمینت ها به هیچ ابزار حرفه ای نیاز ندارد. اگر اره گرد بر یا اره میزی  ندارید، مشکلی نسیت. می توانید از اره معمولی برای این کار استفاده کنید. برخلاف پارکت های چوبی که باید روی زمین میخ شوند، لمینت ها فقط به هم چفت شده و نیازی به محکم کاری ندارند. لمینت ها نه به لایه زیر کار نه به کف کار متصل نمی شوند به همین دلیل به آنها کف پوش های شناور گفته می شود. نصب لمینت ها شبیه به چیدن تکه های یک پازل بزرگ است.

وسایل مورد نیاز برای نصب کف پوش لمینت

وسایل مورد نیاز برای نصب لمینت

لمینت: در هنگام خرید به مقدار 10 درصد بیش تر از متراژی که اندازه گیری کرده اید لمینت خریداری کنید. این مقدار بخاطر برشکاری و پرت کار در نظر گرفته می شود. همچنین مطمئن شوید بسته های باز نشده قابل ارجاع به فروشگاه هستند.

فوم زیر کار: این لایه کف کار را تا حدودی مسطح کرده و به عنوان عایق رطوبت و صدا نیز عمل می کند.

اره گرد بر یا اره میزی با تیغه تیز: اره فارسی بر برای برش تایل ها بهترین گزینه است. اره گرد بر هم از پس این کار بر می آید.

اره دستی : یک اره دست کوچک برای این کار کفایت می کند.

پتک پلاسیتیکی : داشتن پتک ضروری نیست ولی برای نصب لمینت ها بسیار کاربردی است.

متر

گونیا یا خط کش T

مداد

پلاستیک : در صورتی که قصد دارید لمینت ها را روی سطحی بتنی نصب کنید حدالامکان از یک لایه پلاستیک علاوه بر فوم زیر کار برای جلوگیری از رطوبت زیر لمینت ها استفاده کنید.

برای خواندن ادامه مقاله روی متن نصب پارکت لمینت کلیک کنید.